Doctor Catalin Alius

Afectiuni Biliare

Chirurgia Colorectala se adreseaza afectiunilor apendiculare, colonului, rectului si canalul anal si urmareste tratamentul terapeutic al bolilor maligne si a altor boli ce necesita tratament chirurgical.

Ce trebuie sa stii
pentru sanatatea ta

Pacienții, adesea nu sunt siguri de medicul de specialitate pe care ar trebui să îl vadă pentru starea lor. Răspunsul depinde de obicei de starea specifică a pacientului și de stadiul în care se află starea respectivă.

Chirurgia laparoscopică colorectală evită necesitatea unei incizii (tăieturi) lungi în abdomen (burtă) și, prin urmare, există o durere semnificativ mai mică după operație din rană. De asemenea, înseamnă că rămâneți în spital un timp mai scurt (o chestiune de zile) și puteți reveni la activitățile normale în câteva săptămâni.

• Am calculi biliari ! Ce trebuie să fac mai departe?
  • Când este nevoie de operație ?
  • În ce constă intervenția chirurgicală?
  • Ce trebuie să fac după operație?
Am calculi biliari ! Ce trebuie să fac mai departe?

Simpla prezență a calculilor în colecist nu impune operația, dar atunci cand aceștia produc manifestări clinice se recomandă intervenția de îndepărtare a colecistului, numită colecistectomie

Calculii se descoperă ecografic, iar de regulă dacă ai o ecografie ai fost văzut deja de un medic. Dacă nu, este obligatorie o consultație clinică pentru a afla care sunt simptomele care te au determinat să faci ecografia și ce alte investigații mai trebuie efectuate pentru a te asigura că nu iți este recomandată o operație care nu e necesară!

Când este nevoie de operație ?

Atât calculii colecistici cât și boala ulceroasă, gastritele, pancreatitele ușoare sau boala de reflux pot cauza simptome similare. În plus, foarte multe persoane cu calculi colecistici sunt asimptomatice, adică nu au nici un fel de acuze.

Este, deci o eroare să presupunem că simpla descoperire a calculilor explică manifestările clinice pentru că ne putem afla în situația în care după scoaterea colecistului simptomele să persiste.Operația este  deci necesară atunci când au fost excluse cauzele care pot mima afecțiunile biliare, iar pacientul are calculi simptomatici.

Pentru a fi siguri că nu facem o operație nenecesară este obligatoriu să facem o endoscopie digestivă superioară care exclude ulcerul, gastritele și refluxul ca și cauze ale simptomelor.

În ce constă intervenția chirurgicală?

Pietrele la fiere sau litiaza veziculară sunt foarte frecvente în populația generală și dacă produc simptome este indicată îndepartarea chirurgicală a colecistului. Astăzi intervențiile chirurgicale se efectuează de primă intenție laparoscopic, iar spitalizarea este de foarte scurtă durată (1-2 zile).

Pacientul iși poate relua activitățile obișnuite rapid și nu necesită urmărire pe termen lung. Intervenția constă în îndepărtarea completă a colecistului prin 3 sau 4 mici incizii de cațiva milimetrii. NU se pot scoate doar pietrele din colecist.

Această intevenție nu există niciunde în lume din cauza faptului ca o astfel de operație ar fi extrem de dăunatoare, grevată de complicații și, poate cel mai important, calculii se vor reface.

Ce trebuie să fac după operație?

După intervenție recuperarea este foarte rapidă, de ordiul a câtorva zile, nefiind necesară urmarirea pe termen lung .

După îndepărtarea colecistului este posibil să experimentați scaune mai moi si să slabiți în greutate câteva kilograme, deoarece grăsimile nu se mai absorb în totalitate prin pierderea rezervorului de bilă (fierea), dar acest lucru nu are impact negativ asupra calității vieții pacientului.

Doctor Catalin Alius

Bring to the table win-win survival strategies to ensure proactive domination. At the end of the day, going forward, a new normal that has evolved from generation X is on the runway heading towards a streamlined cloud solution.

Aboneaza-te la newsletter

Înscrieți-vă la buletinul informativ pentru a primi toate noutatile medicale

Copyright by Florin Stoica. All rights reserved.